Nude: Curated by Cecilia Canziani

Beatrice Pediconi
Nude

Curated by Cecilia Canziani

Opening Days:
Friday, February 5, 2021, 1-7 pm
Saturday, February 6, 2021, 1-7 pm
February 5 > March 27, 2021
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z2o Sara Zanin Gallery is pleased to present Nude, the third solo show of Beatrice Pediconi, curated by Cecilia Canziani.

Pediconi (b. Rome, 1972; lives and works in New York) is a multimedia artist whose research has, for years, been linked to an interdisciplinary practice that departs from traditional mediums in order to arrive at unprecedented formal and expressive methodologies. In Nude, which signals the artist’s return to Italy after five years, Pediconi presents a preview of a large body of work that reflects on the principles of photography and emerges from its deconstruction.

“Untitled, the series of work I am presenting, is the result of a drawing process meant to physically express loss. These drawings are the result of a migration, and their volatile and minimal traces are the sole witnesses to a story. They represent an irreversible transformation. The process of manipulating a material that is used to impress photo paper is an operation that interrogates how our past is mediated, transformed, and often ruined.  By recycling these strips of Polaroid emulsion to create drawings on paper, I explore the degradation of memory and the corruption of our past. Drawing becomes the medium to seal our inevitable losses.” BP

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z2o Sara Zanin è lieta di presentare Nude, la terza personale in galleria di Beatrice Pediconi, a cura di Cecilia Canziani.

Pediconi (Roma, 1972 - vive e lavora a New York) è un’artista multimediale la cui ricerca è da anni legata a una pratica interdisciplinareche attraversa medium tradizionali per approdare a inedite soluzioni formali ed espressive. Nella mostra Nude, che segna il suo ritorno in Italia dopo cinque anni, Pediconi presenta in anteprima un ampio corpus di lavori che riflette sullo statuto di fotografia, a partire dalla sua decostruzione.

 “Untitled agisce come il testimone di un processo di cui resta solo un’impronta, come testimonianza di una perdita: un gesto che riflette sull’assenza di memoria storica e sul distacco personale. Il disegno è dunque il risultato di una migrazione, e la sua traccia volatile e minimale resta in bianco, come l’ultimo ed unico testimone di una storia. Untitled diventa quindi il mezzo per lasciare un segno come prova della nostra esistenza.” BP